Biskupi v USA nie sú bezvýhradne za vakcíny proti Covid-19. Konferencia biskupov poukazuje na hierarchiu v etickosti vakcín proti Covid-19, teda niektoré vyslovene považujú za neetické. Traja biskupi považujú všetky v USA dostupné vakcíny proti Covid-19 za morálne neprijateľné
Konferencia biskupov USA dala ešte v novembri svoje stanovisko k etickým aspektom vakcín, pričom uviedla, že mRNA vakcíny, ktoré boli „len“ testované na bunkách z potratených plodov (Pfizer a Moderna) sú moralne prijateľné. Sú menej závadné ako tie, ktoré boli vyvinuté na bunkách z potratených plodov. Pod podobné stanovisko sa podpísal aj slovenský biskup v USA Milan Lach. Pre vakcíny Pfizer a Moderna „spojenie s potratom tu existuje, ale je vzdialené,“ preto sú tieto vakcíny dovolené.
Keď pred mesiacom americká lieková agentúra FDA schválila vakcínu Johnson & Johnson, ktorá je podobne ako vakcína AstraZenecy či Sputnik vyvinutá na bunkách z umelo potratených plodov, dve komisie pri Konferencii biskupov USA znova zdôraznili, že za morálne prijateľné považujú len mRNA vakcíny Pfizera a Moderny, hoci vatikánska „Kongregácia pre doktrínu vieru dovolila použiť aj vakcíny používajúce vo vývoji a výrobe bunky z potratených plodov, ak iné etické vakcíny nie sú dostupné“.
V podstate napriek postoju Vatikánu apelujú na veriacich, „aby si vybrali radšej vakcíny od Pfizera alebo Moderny ako vakcínu od Johnson&Johnson“. V médiach arcibiskup Aymond z New Orleans nazval túto vakcínu „morálnym kompromisom“ a biskup Schlert z Pennsylvánie pre média dodal, že „katolíci by ju iste nemali akceptovať, ak majú aj iné možnosti.“ Iný postoj, že všetky vakcíny proti covid sú morálne v poriadku, pretláča v médiach kardinál Blase Cupich z Chicaga, ktorý je podľa Lifesitenews na vrchole rebríčka biskupov, ktorí propagujú homosexualitu.
Katolickí lídri pred rokom žiadali listom americkú liekovú agentúru FDA, aby sa držala morálnych princípov a aby Američania mali na výber aj vakcíny bez spojitosti s potratom. FDA vakcíny schvaľuje, nediktuje farmakoncernom, ako ich majú vyvíjať či testovať. Bojkot by bol najlepším signálom pre farmakoncerny, ale to zablokoval Vatikán svojím stanoviskom ešte z roku 2017. To opomenulo vziať do úvahy aj etickú alternatívu vakcín proti infekčným chorobám, čo sú vitamíny, ktoré podstatne zľahčujú priebeh ochorení, nemajú žiadne riziká, ale veľkú výhodu dlhodobej imunity.
Biskupská konferencia zorganizovala aj mailingovú akciu pre veriacich, aby sa dožadovali takých vakcín od ministerstva zdravotníctva počas administratívy prezidenta Trumpa. Výsledkom je, že žiadne vakcíny bez spojitosti s umelým potratom nie sú k dispozícii.
Biskupi nabádali veriacich žiadať aj o prijatie legislatívy, ktorá by rozdala občanom tzv. stimulačné peniaze… No keď neprekukli problematickosť experimentálnych genetických vakcín, hoci sú spojené s umelým potratom, že majú byť zámienkou pre zavedenie digitálnych ID certifikátov (nateraz covid pasov) odkiaľ je už len krok k čínskej totalite so sociálnymi kreditmi, ťažko čakať odpor voči pandemickým politikám, ktoré idú proti všetkým možným slobodám a právam len vďaka tomu, že centrálne banky tlačia peniaze. Ekonomika je zas raz riadená centrálne cez bezbrehé tlačenie nekrytých peňazí a určovanie úrokovej sadzby. Z toho vyplývajúce rozdávanie peňazí štátom (časom dozaista aj s podmienkami) je doménou nastupujúceho komunistického režimu.
Niektorí biskupi idú však ďalej a odmietajú sa vzdať ideálu – chcú podporovať len vakcíny, ktoré nie sú skompromitované umelými potratmi, také však v USA nie sú. Biskup Joseph Strickland z Texasu podpísal Manifest „Prebudiť svedomia“, ktorý žiada väčšiu citlivosť voči umelým potratom. V ňom známi katolícki profesori s doktorátmi z Harvardu – Catherine a Michael Pakaluk s podporou ďalších katolíckych osobností a biskupa Stricklanda odmietajú všetky covid vakcíny na základe výhrady svedomia podporovať výskum na mŕtvych ľudských embryách či plodoch, neraz prezentovaný ako humánnejší, lebo nepoužíva zvieratá. Kladú otázku: Ako vzdialený je potrat, ak bolo zabité nenarodené dieťa, ktoré by dnes malo 50 rokov? Je scestné porovnávať to s rímskymi cestami budovanými otrokmi, keď potratové kliniky predávajú orgány a tkanivá potratených plodov dnes pre výskum farmafirmám, ktoré ich používajú v čoraz väčšej miere.
Ešte v novembri biskup Joseph Brennon z Kalifornie varoval, že netreba naskočiť na módnu vlnu vakcín proti Covid. Za morálne problematickú označil aj vakcínu Pfizera, ktorá bola ako prvá schválená na očkovanie v USA. Americký kardinál Raymond Burke už v minulosti oponoval vatikánskemu stanovisku odobrujúcemu vakcíny spájané s umelým potratom.